Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Velgen schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oké, ik zoek men aluminium velgen ook eens grondig aan te pakken

Wat? Allerhande vuil, dof, zwarte vlekjes (zie eerder dit topic), remstof, bruine teer, lijmresten lood, ...

Heb al geprobeerd met autoshampoo, gewone velgenreiniger, hogedrukreiniger, ... echter niet proper te krijgen, vooral de bruine teervlekken op 1 vd velgen. Heb dit topic al volledig doorgenomen en ik zou het kleien toch ook eens willen proberen.

Ben precies geneigd om Meguiars eens uit te proberen (al veel goeds van gehoord).
    - Meguairs Quick Detailing Clay
    - Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner
    - Meguiars NXT Generation Tech Wax

Evt. Meguiars Wheel Brightener?

Wat raden jullie mij aan/af?

Ik zou ze terug graag in optimale staat hebben, en evt. ook een beschermlaag erop vormen.

Alles is welkom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten
      Oké, ik zoek men aluminium velgen ook eens grondig aan te pakken

Wat? Allerhande vuil, dof, zwarte vlekjes (zie eerder dit topic), remstof, bruine teer, lijmresten lood, ...

Heb al geprobeerd met autoshampoo, gewone velgenreiniger, hogedrukreiniger, ... echter niet proper te krijgen, vooral de bruine teervlekken op 1 vd velgen. Heb dit topic al volledig doorgenomen en ik zou het kleien toch ook eens willen proberen.

Ben precies geneigd om Meguiars eens uit te proberen (al veel goeds van gehoord).
      - Meguairs Quick Detailing Clay
      - Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner
      - Meguiars NXT Generation Tech Wax

Evt. Meguiars Wheel Brightener?

Wat raden jullie mij aan/af?

Ik zou ze terug graag in optimale staat hebben, en evt. ook een beschermlaag erop vormen.

Alles is welkom
      Elke klei zal goed zijn.

Ter bescherming misschien een Wheel sealant of een cleaner / sealant gebruiken.
      Voorkomt dat ze nog snel héél vuil gaan zijn.

NXT tech wax zal waarschijnlijk maar 2 min meegaan op velgen dus dat zou ik dus niet nemen als het specifiek voor je velgen bedoeld is

Comment

• Ik geef mijn velgen soms ook een polierbeurtje en een waxlaag. Vrijdag, na het waxen van mijn auto, velgen ook vlug ff mee ingesmeerd met wax.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
          Ik geef mijn velgen soms ook een polierbeurtje en een waxlaag. Vrijdag, na het waxen van mijn auto, velgen ook vlug ff mee ingesmeerd met wax.
          zijn da gepolierde velgen?

Comment

• Nee, ik bedoel dat ik ze soms wat lichtjes 'simoniseer' met een polish en daarna breng ik een waxlaagje aan.

Comment

Nee, ik bedoel dat ik ze soms wat lichtjes 'simoniseer' met een polish en daarna breng ik een waxlaagje aan.
              ik simoniseer soms wel de gepolierde rand van men velgen
              Last edited by ; 27/08/2007, 21:41. Reden: lip vervangen door rand

Comment

Nee, ik bedoel dat ik ze soms wat lichtjes 'simoniseer' met een polish en daarna breng ik een waxlaagje aan.
                Hmmm, kan ik daarvoor Poorboys ssr2 gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  Hmmm, kan ik daarvoor Poorboys ssr2 gebruiken?
                  Perfect zelf

Comment

• De velgen van de 130i waren dringend aan een goeie waxbeurt toe daar ze erg moelijk te kuisen zijn en snel vuil worden.

Ik had voorzien op een namiddagje alle velgen te kunnen doen, maar uiteindelijk zijn het enkel de voorste geworden ...
                    1.30u per velg was iets langer dan geplaned.

Hier dus de velgen voor.
                    Wagen opgekrikt en de velgen afgehaald.

Last edited by ; 27/08/2007, 23:45.

Comment

• Mijn systeem is van 2 latjes te gebruiken waarom je de band kan laten rusten en eenvoudig de velg kan omdraaien zonder schade aan te richten

Last edited by ; 27/08/2007, 23:46.

Comment

• Om de velgen eerst een grondige te kuisen heb ik de Wheel Gel bovengehaald die perfect veilig is en héél efficiënt is !
                        Ik heb hier een Swissvax wheel Brush gebruik voor de vrij complexe velgen.

Last edited by ; 27/08/2007, 23:47.

Comment

• De gel gaat onmiddellijk zijn werk doen eens je er met de borster begint in te werken.

Last edited by ; 27/08/2007, 23:49.

Comment

• Het is héél belangrijk dat je na het kuisen met om het even welk product goed naspoelt !
                            Als je een aggresieve cleaner gebruikt en er blijft een restje zitten op de plaats van de wielbouten kan dit de gekende witte plekken veroorzaken waar het product in de vernis gevreten heeft

Dus tip nummer 1: GRONDIG NASPOELEN IN ALLE RICHTINGEN ! ! !

Last edited by ; 27/08/2007, 23:50.

Comment

• Toch al niet mis voor een snelle kuisbeurt hé

Binnekanten zijn er erg aan toe !
                              De multispoke staat me niet toe ze steeds binnenin te kuisen dus daar komen 2 lagen wheel sealant op ter bescherming en om dit soort tafferelen te voorkomen

Last edited by ; 27/08/2007, 23:52.

Comment

• Zelfde methode als voorheen, wheel gel en grondig inwerken met een kwastje

Last edited by ; 27/08/2007, 23:52.

Comment

• Dan op naar het echte werk. Het cleanen en waxen van de velgen.

Daar mijn velgen nog vrij recent zijn waren er weinig zwarte puntjes die echt aan de velg gehecht waren.

Op bepaalde plaatsten heb ik even de klei moeten gebruiken om ze perfect te krijgen, maar de Swissvax Cleaner fluid en Jeffs Werkstatt Prime waren in 95% van de gevallen voldoende

Opnieuw door het design van de velgen was het erg moeilijk werken. Gelukkig was de German Applicator pad net dik genoeg om tussen de spaken te kunnen en toch goed te kunnen reinigen

Ik heb de velg volledig ingewerkt en achteraf afgewreven met een microfiber work towel

Last edited by ; 27/08/2007, 23:56.

Comment

• Ik heb de velgen daarna van een laagje Swissvax Autobahn voorzien, en aan de binnenzijde van 2 laagjes wheel sealant.

De swissvax Autobahn (specifiek ontwikkeld voor de veyron btw ) heb ik met mijn vringers aangebracht. Op deze mannier kon in makkelijk tussen de fijne spaken.

De banden afgewerkt met Swissvax Pneu om een mooi satijnen resultaat te bekomen.

Last edited by ; 27/08/2007, 23:58.

Comment

• Properheid

Beter dan dat krijg je ze wss niet

Comment

• Ziehier het resultaat van een namiddagje zwoegen

Ik kon het ook niet laten om wat pics te nemen van het geheel

Last edited by ; 27/08/2007, 23:59.

Comment

• Comment

Working...
                                          X